Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Sunday, December 26, 2010

Kenduri the Perak's way .

Semalam memang busy , dengan makanan HEHE . Kalau perut meragam semalam , bukan sebab kurang makanan , tapi terlebih makanan . Few months ago sebelum raya , Uncle Hadi dah nikah dengan Auntie Fa . Tapi wasnt well planned . Sebab Auntie Fa kena rush ke Bandung , Indonesia sebab dapat offer kerja kat sana , so haritu nikah and makan makan je . Kecil kecilan , yang datang pun saudara terdekat . 

Semalam , acara makan makan , kenal kenal Auntie Fa, isteri Uncle Hadi yang cantik sangat tu :D hehehe . Acara start pukul 1 . Tapi kitorang gerak lepas pukul satu which is after solat zohor . Kak Long pun ikut sekali , Abg Samly hantar Kak Long dengan Hawa to our hut , -.-' . Then siap siap , make up make up , konon nak cantik HIHI . Lepas tu gerak lah kami ke Nilai . And tiba tiba Garmin taktaw kat mana Bandar Baru Nilai . Tah pape je Garmin ni . You sucks man , big time . Okayy I apologise . Lepas tu dia terus jumpa Bandar Baru Nilai tu , hee hee . It took us about 45 minutes to sampai . Sebab dia jauh , tapi taklah jauh sangat . Macam dari Ipoh pergi Kuala Kangsar . Mentang mentang jumpa orang Kuala , terus bagi perbandingan Kuala Kangsar . 

Makan memang sedap tiptop , terima kasih Pah Ah , Auntie Nora , Auntie Anim , Auntie Yati . hehehe nak terima kasih kat semua orang sebab makanan sangat sedap :D Seperti biasa Pah Ah mesti buat her famous "net bread" . Roti Jala lah . Ada Roti Jala , kari ayam , daging macam masak hitam , jelatah , oranges , Nasi Minyak and an array of sweet tidbits . There's a little of everything , cream puff , fruit cakes , traditional kuih muih's . And everything is tasty . Terima kasih lagi sekali sebab ada roti jala . Lama nak makan roti jala . Kat shah alam ni taktaw mana nak cari . Sayang Pah Ah <3 




Pah Ah  .

And mak was one of the happiest lady of the day sebab dapat jumpa dan "chillin'" dengan her cousins, aunties, her relatives lah . Al-maklum lah , orang perak ni memang kuat menyembang . All we do is talk . Banyak sangat potpet semalam . Pening kepala gelak gelak . Well good times dont come everyday . 
Most of the photos dah upload dekat facebook , but am still uploading a few dekat my blog ni :) 



Mak and her cousin . 


Uncle Atip and Auntie Nora re-fill-ing . 


Anak sape tah :D 


Wise men's talk . 


Shino and Pah Kiah , who looks much alike grandma . Adik opah . 


bersama pengantin 


shinot and kak wanie 


Mak and pah kiah


Me dengan pengantin . 


Pah Kiah candid , comel je . 


Its almost four , tapi orang keep on comin .


Adran . 


My uncle and his son . 


Insyirah , Ikhwan , Imran Fairus . 


The cousins . 


Mak sangat terkejut Alan dah nak sama tinggi denga Uncle Hadi . 


Si debab ni pun datang :D hehe


Lagi makan kat rumah Auntie Ana 


Thumbelina 3d puzzle , penghibur 3dara kebosanan .


Bergambar lagi .

Lepas makan , lepas main dengan husna lepas tengok tv lepas semua dah lepas kitorang hantar Kak Long dengan Hawa balik Sentul pastu kitorang balik lah . Punyalah banyak pelesit di jalan raya . Damn laju lah dorang bawak . Tapi jalan raya lancar dan bergerak dengan smooth je la. Takde kesesakan . Tapi seperti yang dijangka , I-City pasti penuh , pantang cuti . Ada je event kat I-City tu . Dah lah bosan entah apa yang seronok dengan I-City tu entah . Dari seksyen 14 lagi dah nampak kesesakan . Maknanya kami harus cari alternatif lain , jadi kitorang naik ikut Seksyen 14 , tembus ke Sacc Mall . Kemudian lalu jalan dalam yang sangat lah amat lah kosong -.-' Shah Alam ni memang dead , tak lively macam Ipoh . Ipoh pun taklah lively sebab banyak pub and so , tapi lively dengan lampu lampa yang terang benderang . Kalau terang , jalan berlubang lubang takpe gak , ni dah lah gelap , jalan semedang je ada lubang . Perit bontot melalui . 

Anywayy , that's how I spent my christmas , Kenduri the perak's way . Kita kenduri cara orang Perak . 

Thursday, December 23, 2010

MAKAN : ILOVEYOO ! and THE WHISK ESPRESSO BAR

okayy as I mentioned ytd , before I went to Jaya grocer , we had char guai .





Macarons from Whisk Bar .
Yumm 



Seoul Garden



Last week photos , went to Seoul Garden at IOI mall . DELISH . 


My creation of Esrocknut. 


Miso soup with only seaweed , cant get enough of it . 


My fried mushroom <3


The bbq thang . 

Thats all , more on my sister's blog . 

Wednesday, December 22, 2010

today today

Lepas class tadi kan aku terus balik rumah rehat sat , jumpa bapak aku kemudian ambik shinot balik rumah siap siap , kemudian ke RHB , dan seterusnya Usj 21 . Lepas tu we head to Empire Shopping Gallery *smbil nyanyi lagu shopping mall tu* .

Bila mak cakap nak pergi Empire , only one thing came to my mind , WHISK Espresso Bar + Bake Shop , whatever the name is lah . And and it means MACAROONS <3 

I love macaroons like fat boy loves his choco . Photos of me indulging the yummy macaroon will be upload tomorrow . Oh yeah before that , went to Charles & Keith to look up for nice shoes and maybe bag . Main point is shoe . Because I have none . Nothing interesting . Too bad , mom found one killer wedges but not so into it . No aura nor chemistry . 

Then head to Ms.Read , just wanna let sister take a look at the bajus . Then she end up buying 'em . A few of 'em . She's so excited like a 4 y/o kid who had a great birthday bash -.-' Then we're off to Tang to look for shoes . Few awesome shoes but totally not practical . Too high and too killing . So ended up not buying any . 
Then HELLO The Loaf , bought some bread . Then we saw this yao char guai , dont know if I spell it right , I only know how to eat and pronounce , not to spell . And yeah we ate them like mad , so in love with the delicious char guai and oyster porridge and not to be forgotten , the superb soya milk . 

Then off we go to Jaya Grocer , weee :) My favourite store . Bought some of my favourite bread , junk food ofcourse and other foodie stuff . Later on as mom were still at the cashier , I went to Whisk bar bla bla , and get myself some MACAROONS . Damn their tasty , dont know why Im so into 'em . 

Last time I bought , Peanut Butter , and I cant remember , today I tried the BLACKBERRY , Pineapple , Rose , Peanut Butter again , and urk , whats that bluey thing ah , forgot dy :D 

Whatever their colours are , theyre the yummiest tiny roundy thing alive , alive ke ? Whatever . So happy to have 'em . 

Photos is up , tomorrow . 

Friday, December 10, 2010

photosss and more photos



  
Andalusia , one of the apartment there . 



Apartment with a tennis court facility.



Baby is in a bad mood , mr.teeth is coming up , soon . 



Husna is smilling to the Mr.Camera .



She doesnt like sis :) 



Alisha's pinkish room . 



Mommy, can I have this woolly slippers too ?



The view from 12th floor .



Fool by the pool .



Sister and Nik 



Me :) 



Nik mommy me alisha 



Its Bangsar South baby <3 

As usual , more photos on facebook.com


Thursday, December 9, 2010

New Year

Selasa lepas merupakan hari tahun baru bagi kalendar Islam , dan wilayah cuti . Jadi , my uncle had asked us to come over for lunch . And here we comeeeee :)

Lets not talk about the food , or I'll start to feel terribly hungry . Everything is tasty everything is fantastic . The most important thing is I had a real good time . Nway , Uncle's apartment is fabulous . It is everything we need . The rent isnt bad at all . Unlike the one we're renting now in Shah Alam . This Pantai Hillpark Phase 2 , is definitely a good place to stay . The view is spectacular , the breeze is awesome . Everything is perfect about that apartment . There's pool , gym , library , almost everything .

Eish mommy , lets move to Pantai Hillpark , doesnt matter what phase , they are all the same . Incredibly awesome . And I met Khaleeja . Basically its more to bumped into , but not quite because she doesnt see me . But I did , she was in the car and I was passing by .

Too bad that little Husna isnt in her good mood . She's getting her baby tooth . So , she's freaking moody , just cant stop crying . She doesnt want mommy too , surprisingly . But she likes Mr.Canon so much . She smiles almost everytime she sees him :) LOL

As usual , here are some photos of the view and us :)


* esok lah upload . not in the mood dah -.-' *