Friday, June 11, 2010

Jalan jalan makan makan

Tujuan keluar sebenarnya ialah untuk pergi mengambil cermin mata yang telah ditempah di Focus Point , setakat nih aku cuma terjumpa Focus Point nih dekat SACC MALL jea. Lepas amik spect aku mula lah buat muka sedih lapar, sebab dah pukul 6. Lunch pukul 12 .

*klu klu* bunyi perut .

Aku dan Shinot , seret mak ke Noodle Station !

Pada mula aku ingat dekat kedai tu , semua nya Noodle . Tapi aku sudah salah daa . Noodle Station turut menghidangkan hidangan barat , seperti Chicken Chop dan sewaktu dengan nya .
The best part of kedai nih , ialah hidangan noodle dia kebanyakkan menepati citarasa aku . Pelbagai jenis hidangan mi untuk dipilih, daripada mi kering hingga lah mi basah . Main mee yang dihidangkan ialah springy noodle with dumpling, or marinated chicken, fishballs . Dan kita boleh memilih salah satu daripada 3 sos yang bakal dihidangkan bersama mi itu . Iaitu , kicap, original atau sup. Well I like mee with soy sauce . Aku order springy noodle with bbq chicken . Dumpling nih digoreng dengan garing , jadi ianya ranggup walaupun dah duduk atas sos kicap tu lama . ha ha



Springy Noodle with Bbq Chicken .
Rm 7.90


Dan ianya datang dengan semangkuk sup , yang sangat DELISH ! Soup dia best sebab rasa lada putih dia tidak begitu ketara or we say it STRONG , ha ha . Wee

And I ordered I MISS YOU LEMONADE


IMISSYOULEMONADE
RM 3.90
A combination of Peach & Passionfruit + soda !

It looks small , but it made my stomach full :) And kaka took a long time untuk pesan makanan sebab dia dah pening dengan pilihan yang TERLALU banyak !

At last dia pesan Wantan Noodle with Fried Chicken Dumpling YUMM !



Wantan Noodle with Fried Chicken Dumpling
Rm 7.90 .
It comes with a bowl of soup too .

While mak ordered , Curry Mee .

Curry Mee.
Rm 7.90 .

Curry mee dia sangat lemak dan a little spicy . But since Im not a fan of curry mee, I dont know how to judge it .

Tiada foto bagi minuman Shina dan mak kerana , shina ordered Peach Tea , and mak sky juice . Sebenarnya kinda muak untuk order minuman berperisa bila kita makan makanan berkicap dan berkuah atau basah . Ini kerana , makanan tersebut mempunyai liquids yang akan menimbulkan rasa ketidakselesaan tekak ye rakan rakan .

Walau apa pun ,saya cadangkan agar anda semua mencuba Noodle Station . Various choice of menu . From asian to western . Hurmm sandwich dia semua nampak delish . Gotta try it next time , so do the beverages.

***** star and two THUMBS up !

No comments: