Tuesday, July 6, 2010

I LOVE YOU


Apa ada dengan I LOVE YOU ? Its just phrase, faham ke ayat tu ? Saya cinta/sayang awak. Bermakna ke pun ?

Sangat bermakna bagi aku , sebab aku jarang cakap ILOVEYOU kalau aku tak maksud kan . Kadang kadang orang anggap it is nothing to say so. But for me its something sacred. Love is suci. But I dont say it to my lover only. I said it to my parents, to ALLAH, to my dear friends. Once you said it to me, I'll take it seriously. Sebab itu aku senang dilukakan, sebab hati aku fragile sangat. Once you break me, Im all broken. It takes time to fix me.

Aku tak pernah suka to be in a relationship, sebab aku takut dengan perpisahan walaupun aku tahu itu ialah "a common thing". Tapi itu lah one of my biggest fear in life. Sebab rasa sakit itu horrible. Aku tak pandai nak deal dengan breakups. Sebab itu aku cuma setakat enjoy tengok muka lelaki handsome dan terus berkawan dan kekal kawan sahaja. UNLESS ! Perasan yang aku rasa dan dia rasa tidak dapat dibendung lagi. Kira macam tengok kes lah. HAHA.
Sebab pada aku , lelaki ini tak ada yang serius. Tapi ye lah, kalau aku jadi laki pun , aku tak nak lah serius sangat bercinta di usia muda. Gila ke apa ?!

Zaman mosh mosh, ngorat ngorat, b-boy b-boy cuma datang sekali, never twice. Baik lah aku main main dan berseronok sementara masa masih ada. Takkan dah tua nanti baru nak buat. Tak pasal aku dapat title "MABUK".

Tapi kadang kadang I refused to understand , sebab why should I ? Dan akhir sekali aku yang menonggeng. Tapi bak kata orang tua tua , adat bercinta, mesti ada yang makan hati. Pergh cuba tukar makan limpa ke makan kaki ke pulak .

Cuma satu je, masa aku bercinta tahun 2008, cewahh zaman tingkatan 4. Zaman aku jadi budak nakal dan sangat suka bermain main setelah eksperimen zaman tingkatan 3 aku sukses. HAHA , tak senonoh perangai . ngee :B
Tapi sekarang alhamdulillah sudah insaf ye rakan-rakan. Yuk bertobat .

Erm balik pada cerita tingkatan 4, masa aku putuskan hubungan dgn B untuk A, aku sikit pun tak terfikir kan perasaan dia masa aku cakap

"Maaf you, I rasa I dah tak boleh nak go on dengan you . I anggap you macam adik I dah . Sorry again , bye . "

Ceitt, aku cakap dgn B macam heroin gila . Tapi bila A mula sakitkan hati aku , aku rindu macam mana B layan aku dulu . Walaupun dia muda *setahun je pun* , dia layan aku macam seorang young lady. Tak pernah sekali dia abaikan aku bila ada kawan kawan dia . Dia always bagi semangat dan biarkan aku ketawa terbahak-bahak seorang diri. Betapa suka nya aku bila ada orang biarkan aku ketawa . Tapi semua penyakit itu, aku yang cari. So , padan muka aku.

Masa aku tingkatan 3 pulak , aku tak tahu apa itu LOVE . Bak kata orang putih , Imma fool ! Hampir tiap tiap hari ada je nombor baru misscall aku , hantar pesanan ringkas lagi . Aku pun rajin melayan , aku pun tertanya kenapa . Aku layan je kalau ada orang nak berkenalan , bodoh kan ? Lepas tu , senang je aku couple dengan orang ini dan itu , macam mana aku suka tukar beg, macam itu lah aku tukar boyfriend . TAPI , its nothing physical . Cuma machine-love .
Tapi still, hehehe, namun sekarang sudah insaf.

Misi untuk mengelak diri dari ber-couple juga sukses . Percaya atau tidak , aku sengaja makan dengan banyak , dan tidak bersenam agar tidak ber-couple dengan sesiapa lagi. I was kerempeng a little dulu . Setelah dilukai oleh M yang ternyata tidak tahu menghargai aku, aku sudah fed-up. M tak suka teman wanita gemuk , jadi cara terbaik untuk mengelak ialah , GEMUK!

Kemudian nya aku yang macam orang gila nak diet , dan kuruskan badan . Tetapi terlalu malas, namun yang demikian , tetap berusaha sehingga kini . Tapi biarlah , gemuk ke kurus ke, gay ke lesbian ke, itu semua tak penting yang penting ialah hati kita. Yang menonjolkan kita ialah hati dan minda. Hati kotor badan cantik , tapi untuk apa semua itu ? Badan cantik otak kosong, untuk apa ? Adakah anda ingin bersama dengan orang yang cantik HANYA di luaran , tetapi kosong dari segi pemikiran ? Terima kasih , sila jangan datang lagi . Tak ada guna memandang luaran , yang penting dalaman , kerana ia kekal . Kecantikan cuma pinjaman atau LOAN dari ALLAH . Suatu hari , DIA akan tarik semua itu. Jadi use it wisely .

No comments: